måndag 23 mars 2009

tandläkaren (igen)

Idag har jag varit på folktandvården igen.
Vägen dit kändes fin.
Jag gick genom stan i solskenet.
Från masthugget till centralstationen.
Trevligt.
Bussen var inte så befolkad så jag kunde ta min favoritplats utan problem.
Nu hade jag en halvtimme på mig att läsa lite och lyssna på musik.
Väl framme meddelade jag att jag var där.
Alla platser var lediga i väntrummet.
Jag satte mig på en så jag kunde se genom korridoren.
En lite flicka sa till mig "jag satt där först."
Jag flyttade på mig och läste lite till.
Efter en kort stund kommer en sköterska och meddelar att de är lite sena.
Det var de sist jag var där också.
Och dessutom var det samma person som sa till mig idag.
Jag frågade hur sena de var och fick samma svar som sist.
Tio minuter.
Jag väntade i en kvart.
Sist fick jag vänta i 25 minuter.
Jag blev uppropad och följde med sköterskan in i rummet och fick bedövning.
Det gick ovanligt smidigt.
Jag gillar ju inte att gå till tandläkaren.
Vem gör det?
Men bedövningen var perfekt och borrningen gick som den skulle.
Det var så bra att jag nästan är lite besviken över att jag inte kan klaga på det.
Dessutom blev det inte ens speciellt dyrt.
Fan.
Fast ändå, Ja!

Inga kommentarer: