lördag 14 mars 2009

konstig dröm

I natt drömde jag en mycket märklig dröm. Mina drömmar är oftast ganska konstiga. Och den här är alltså det senaste tillskottet.
Först var vi i en golfaffär där jag tydligen arbetade. Vi var några stycken som var där.
En kollega hade testat en mängd olika pull-overs, slip-overs, pikétröjor, byxor och västar. Allt låg huller om buller i butiken. Chefen kom och frågade vem som hade ställt till med oredan. Det var någon man med mörkt skägg i form av syltburk. Chefen gick loss och gav honom sparken. Samtidigt gav han oss order om att städa upp, vika allting och placera det på rätt ställe. Vi började. Då började en annan kollega anmärka på de konstiga storlekarna. "One size fits all fat people". Osv.
Då fick han också sparken. Chefen passade på att sparka alla i hela butiken utom mig. Jag sa ingenting.
När arbetsdagen var slut gick vi ut ur butiken in i en stor tom stormarknad. Dem som gick framför mig välte ner massa toilettepapper och konserver. Jag var trött.
Helt plötsligt stod han där. En gammal god vän till mig. Vår relation har alltid varit lite som Lars Ulrich och James Hetfield i dokumentären some kind of monster där dem vet exakt hur dem skall göra för att trycka på rätt knappar. Vår relation var också sådan. Vi hade dock ingen etablerad ledare, utan den som var i bäst dagsfrom lyckades knipa åt sig makten i några timmar.
Hursomhelst. Han kom fram bakom en hylla och sprejade en kvinna, som jag tidigare har arbetat med, i ansiktet med fusksnö. Mycket fusksnö.
Sedan sprang han efter mig. Jag tog bara några steg, jag var utmattad. Sen sprejade han ner mig. Med mycket fusksnö.
Sen vaknade jag.

Det konstiga är att den här killen som vi kan kalla F, dök upp i en annan dröm för en vecka sen. Då kidnappade han min svägerska J, och hade henne instängd i ett rum samtidigt som han satt i rummet bredvid och spelade datorspel. Jag letade efter J en lång stund och då dök han helt plötsligt upp bredvid mig med en bil och drog in mig i bilen. Vi åkte hem till honom och där fanns J. Han sa till mig att jag skulle kolla på när han spelade datorspel. Jag tittade på.
Sen vaknade jag.

Nu tänker jag, F två gånger på en vecka och jag har inte träffat honom på mycket länge. Är detta någon förnimmelse?

2 kommentarer:

mikebike sa...

vad i helvete!!

Anonym sa...

Det låter ju galet! Kanske bäst att du inte sover alls. Myran skulle inte bli glad om svägerskan J försvann så sluta drömma sånt och ta och leta upp den här F för han kanske har ngt du behöver just nu. Drömmar ska man inte ta lätt på. Haha...

kram kram, dorro