onsdag 11 mars 2009

Göteborg i päls

Jag läser Göteborg i päls för tillfället.
Jag hann bara påbörja den innan jag kände att en paus skulle vara på sin plats.
Under uppehållet läste jag millennium triologin. Men nu har jag börjat på den igen.
Jag hade byggt upp en ganska stora förväntningar på den.
Men den lever inte upp till förväntningarna på långa, långa vägar.
"Det är en intelligent och djärv bok, en imponerande debut" har någon stropp på Helsingborgs dagblad skrivit. Jag håller inte alls med. Det är en långdragen visa om hur mycket disk det kan vara på en restaurang. Ja, egentligen är det bara diskberg på diskberg.
Jag har bara kommit halvvägs. Men jag befarar att det bara kommer bli mer porslin.
Jag återkommer när jag läst ut den här saken.
Nu är det tillbaks till disken.

Inga kommentarer: