fredag 5 juni 2009

G

Jag har blivit vän med en äldre man.
Han heter G.
Han är en härlig gubbe som drar ordvits på ordvits på ordvits.
Jag träffade honom en gång när jag åkte från kålltorp in till stan och sedan dess har vi pratat ganska mycket.
Han cirkulerar runt i saluhallen vilket gör att jag träffar honom ganska ofta.
Sist jag träffade honom använde han ett uttryck som jag tyckte var mycket festligt.
Vi stod och pratade och så berättade han att han skulle hem till kålltorp.
Varpå jag talade om för honom att jag skulle till Paris dagen därpå.
Hans svar blev:
Ja, det är skillnad på skit och pannkaka.

3 kommentarer:

Sussi sa...

Det är roligt med äldre personers uttryck.
Varje tid har sina ordspråk och slangord mm.

Tinalinatiny sa...

Låter som en skön gubbe den där G.

t.b.f.t.e. sa...

Haha! Ja han är fin. Men jag vet inte om han menade att Paris skulle vara pannkaka eller skit. För han älskar kålltorp.