lördag 13 juni 2009

communication breakdown

Idag var jag tvungen att åka ut till kålltorp för att hämta lite post.
Det brukar ta ungefär en timme att åka dit och tillbaka.
Idag hände det dock något som inte är helt ovanligt.
Efter norra ullevi svängde vagnen av mot stället där de förvarar vagnarna om natten.
Det är så de brukar göra när något går fel.
Inget konstigt.
Vi byter vagn, den kör, den stannar igen.
Och blir stående.
Efter ca tio minuter visar det sig att de kört ut på fel spår och ingen, av de två förarna som är på plats, har tillstånd att backa...
Svingeln är en flaskhals som det är så vagnarna ställer sig i led.
1an, 3an, 6an och 8an.
Så jag går mot busshållplatsen på friggagatan.
Bussen kommer efter ca fem minuter.
Det går smidigt.
Tills vi kommer till redbergsplatsen.
Vi blir stående vid rödljuset.
Allt jag kan göra är att stirra ut med blank blick och se hur vagnarna börjat gå igen.
Vagn efter vagn passerar.
Två damer hetsar chauffören.
Kör då, varför kör du inte.
Jag hör inte så mycket efter som jag lyssnar på musik.
Men jag hör chauffören säga "ok, men kör jag mot rött men det är inte så mycket att göra åt".
Damerna beklagar sig något.
Det gör chauffören också.
Mitt ärende i kålltorp tog en minut.
Ändå tog det två timmar från dörr till dörr.
Kul.
Jävligt kul.

Inga kommentarer: