söndag 8 maj 2011

två saker

Jag har insett två saker idag.
Minst.
Men det jag tänkte på var att jag blir gammal i månadsskiftet.
Och att jag hade bloggat mer om jag hade fått skriva inläggen på skrivmaskin.
En pc är en skrivmaskin på sätt och vis.
Men inte riktigt ändå.
Jag skulle uppskatta att ta i för varje bokstav.
Och så gillar jag ljudet av en skrivmaskin.
Det känns så mysigt.
Lite som att vira in sig i en kofta och hälla upp en whisky.
Fast motsvarigheten till det.
Men jag ska inte försöka polera en bajskorv.
Det går ju inte att skriva blogginlägg med skrivmaskin.
Eller att bli yngre.
Eller frysa tiden.
Just den här tiden är ju inte så mycket att spara på.
Men åldern gillar jag.
Men om 22 dagar kommer jag nog inte att tycka det.
Även om jag har börjat uppskatta mina födelsedagar mycket mer de senaste åren.
Vart annat år blir det dock jobbigt för mig.
Av någon anledning.
Och förra året gillade jag min födelsedag.
Eller ja.
Dagen innan i alla fall.
Mina kära päron uppskattade säkerligen inte min fysik på restaurangen.
Det var oroväckande för mig med.
Jag vill aldrig att de ska se mig i den formen igen.
Och jag vill aldrig vara i den formen igen.

2 kommentarer:

Dano sa...

USB-skrivmaskin? Finns det?

t.b.f.t.e. sa...

Det borde finnas!