onsdag 18 maj 2011

innan recensionen

Jag stålsätter mig.
Har för avsikt att läsa många sidor idag.
Men det är alkemisten vi talar om så det är ju bara att läsa.
Tänkte att den kanske inte skulle vara så hemsk som jag befarade.
Jag hade fel.
Men jag vill ändå läsa ut den.
Jag måste se helheten till varför Señor Coelho har sålt så många miljoner.
Jag har ju en aning.
Men jag ser det inte.
Hur ska Santiago lyckas ta sig till Egypten?
Han är i Tarifa.
Från Tarifa ser man för i helvete över till Marocko.
(Eller om det är Ceuta, men det är ju bara som en liten blindtarm till Marocko.)
Jag har själv sett det.
Det kan ju vara en början kanske.
Nä, nu ska jag lida...

2 kommentarer:

Jo tjena sa...

Gör inte samma misstag som jag - att läsa fem böcker av herren för att du så gärna vill ta reda på vari hans storhet ligger. Jag hittade den aldrig.

t.b.f.t.e. sa...

Du har mitt ord på att jag aldrig kommer att läsa fem böcker av honom...