söndag 8 maj 2011

Östra

Solen steker upp de bleka sjoken hud som flanerar runt i manlig skepnad.
Benen blottas och de gröna träden skriker att vi ska ta en kall öl under dem.
Vissa äter hamburgare i solen medans kidsen pekar finger åt varandra nere på torget.
Östra Göteborg är väldigt vackert nu.
Jag sitter inne med min bleka kropp och tar skydd i min krispiga skugga.
Ska jag ta en öl till maten kanske?
Eller säger min huvudvärk till mig att gårdagen var nog?
Nej, det blir nog en kall öl.
Och kanske en episod av någon tv-serie.
En promenad till kanske.
Ska jag sätta mig uppe vid apslätten och titta på när pensionärerna hystar sina kromade klot?
Allt kan hända.
Hoppas jag...

3 kommentarer:

Johanna sa...

Du skriver så förfärligt vackert. Tack.

t.b.f.t.e. sa...

Åh, tack! Det var en komplimang som hamnade på topplistan.

Johanna sa...

Fint det. :)