tisdag 29 mars 2011

en lång komplimang

Igår var jag och hälsade på mina föräldrar.
Jag och mamma tog en entimmespromenad.
När vi hade gått i 30-40 minuter kommer det en dam i mammas ålder bakom oss.
Hon kan nog ha varit lite äldre också.
Jag är dålig på att se på folk hur gamla de är.
Men om hon var i mammas ålder så var hon sliten.
Vilket hon var...

I alla fall så stannade hon oss när vi skulle svänga in på en mindre väg.
Hon dränkte mig med komplimanger.
Jag blev glad.
Jag tror att mamma också blev glad.
Damen ville inte släppa iväg oss.
Sen kom det jag visste skulle komma.
Hon började lätta sitt hjärta.
Problem.
Sen fortsatte hon att ge mig komplimanger.
Det kändes först som det var en mängd jag fick.
Men i efterhand skulle jag säga att det var en.
En lång komplimang.

Inga kommentarer: