tisdag 29 mars 2011

29 mars 2011

Min dag började helt fantastiskt fint.
Jag vaknade upp bredvid någon.
Vi åkte in till stan och drack lite kaffe.
Letade efter en jeansskjorta, fann den men köpte inte.
Däremot köpte jag ett linne.
Jag behöver nog två tre stycken till.
Sen åkte jag hem och läste lite.
Handlade lite grönsaker med avsikten att fräsa ihop en wok.
Det blev inte så.
Jag köpte en salladsburgare istället.
Det var gott.
Sen kände jag mig lite dålig.
Och dåsig.
Många har varit sjuka nu så jag misstänkte att jag hade blivit smittad.
Jag vaknade till efter en lång tupplur och kände mig mycket bättre.
Jag peppade ytterligare genom att beställa två böcker.
Otvättad kärlek och helveteshundar Och Doktor Glas.
Poesi av Bukowski och en svensk klassiker.
Nu ska jag ta och röka en cigarill och avnjuta ett litet glas tokaji.
Tror jag.
Sen ska jag läsa lite till.
Tror jag...

Inga kommentarer: