tisdag 12 maj 2009

deadline

Jag testade en ny taktik.
Jag har sökt en tjänst på ett företag där jag gärna vill arbeta.
Jag gav dem en deadline att svara på min ansökan.
Om de inte svarade innan en viss tid skulle jag komma ner för en intervju.
Idag fick jag svar från dem.
Det lät inte som att min taktik var populär.
Den var i alla fall inte framgångsrik.
Åtminstone inte hos dem.
Jag kanske ska fila på den.
Eller glömma den.
Fast jag fick å andra sidan bara vänta en dag på ett svar om de var intresserade eller ej.
Och det var ju egentligen tanken bakom hela strategin.
Lyckad, men ändå inte.

2 kommentarer:

Hälsporren sa...

För andra gången idag tar jag till Håkan Södergrens klassiker: Alla sätt är bra utom de tråkiga!

Tinalinatiny sa...

Det var helt klart värt ett försök tycker jag. Tror att det likagärna kunnat gått vägen :)