måndag 25 maj 2009

brevskrivning och smutskastning

Det pågår en strid i tvättstugan.
Via lappar.
Det hela handlar om att någon råkat få med sig en annan persons tvätt hem.
Personen vars tvätt försvunnit blev tokig och skrev ett hatbrev.
De som råkat ta med sig tvätten hem meddelar att de tycker att deras nemisis är tokig.
Sen framkommer det att den tokige har låtit de andra hänga in tork under hans tid vilket jag tycker är mycket generöst.
Han tycker också att de ska lämna tillbaks hans vristskydd (tyckte jag det stod men han var vred och skrev med endast stora bokstäver) av märket PEAK.
Den drabbade har samma namn som jag vilket kan bli mindre lustigt någon gång i framtiden om jag skulle presentera mig för någon i tvättstugan...
Risken är minimal men man vet aldrig.

3 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Lappfighter kan vara otroligt underhållande. Hoppas inte du blir indragen med tanke på att den ena verkar vara din namne.

Hälsporren sa...

Eller å andra sidan: tänk så mycket du skulle kunna göra in the name of your granne - och komma undan med det!

t.b.f.t.e. sa...

Jag ser möjligheter... Men är ändå oroad... Fast egentligen är jag inte det.