måndag 13 juni 2011

söndag?

Om jag inte hade vetat bättre skulle jag säga att det är söndag idag.
Men jag vet bättre.
Dagen har startat väldigt långsamt.
Jag har sovit länge.
Läst lite.
Och så dricker jag upp min kaffekvot för dagen.
Men jag måste arbeta lite också.
Jag kanske väntar i någon timme.
Och jag vet att jag har brutit löftet förr.
Men det är inte roligt längre.
Så nuförtiden gör jag det jag säger att jag ska göra.
Så jobb.
Och kanske bob hund till kvällen.
Men å andra sidan.
Veronica Maggio drog så in åt helvete med kids.
Vad gör inte hunden då?
Bryan Ferry var det dock stillsamt på.
Vilket är märkligt.
För han var riktigt bra.
I´m on a horse.

3 kommentarer:

Johanna sa...

vad är kaffekvoten?

t.b.f.t.e. sa...

Egentligen är den på tre muggar. Men jag har börjat tänja på den allt oftare. Och jag brukar brygga två och en halv mugg per kok. Så jag ska nog brygga två och en halv till nu.

Johanna sa...

jox! ;o
:) det gör mig alltid lika ondskefullt sympatiglad med medkoffare... usch hur jag är.