tisdag 14 juni 2011

Clara Lidström

Clara Lidström tycker att det ska vara mer fokus på kristendomen i skolan.
Hon tycker att det är absurt att ateismen ska vara normen i samhället.
Och hon tycker att naturvetenskapen inte erbjuder den absoluta sanningen...
Personligen tycker jag att det är upp till var och en att vara troende på ett eller annat sätt.
Det är helt ok.
Men det är inte ok att säga att man är kristen och sedan bara välja ut godbitar ur skriften.
Någonting som är populärt bland kristna är att fokusera på hur fel det är att vara homosexuell.
När det i själva verket är en väldigt liten del av bibeln.
Hedersmord och våld tar upp en betydligt större del av boken.
Och uppmuntrar det.
Men det väljer man att inte stötta på samma sätt.
Clara tycker vidare att det är viktigt för barn att möta olika nationaliteter och typer av människor.
Men är det inte exakt det kristna och andra troende inte vill.
De säger att de vill det.
Men egentligen ska man missionera och slå ner kilar i samhället som gör att det blir vi mot dem.
Alternativt att alla ska dela "samma" tro.
"Den ene skall falla för den andres svärd".
Jag slår vad om att hon inte kommer att stena den där bekanta som om fem år visar sig vara otrogen mot en vän.
Och jag tror inte att hon klär sig i endast kläder av oblandade fibrer.
Men tro för guds skull, tro vad du vill.
Jag tror dock att det kan vara ett problem att åka kollektivt i stan om man är man.
Vi får ju inte sitta på en plats där en menstruerande kvinna har suttit...
Min stora önskan är att Du, Clara, fortsätter att göra polkagrisar och tro i tystnad och slutar skriva debattinlägg.
Tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet! Tänkte liknande tankar när jag läste artikeln...