tisdag 13 oktober 2009

helt fel start

Jag började dagen med att åka över till hisingen.
Jag behövde en underskrift, så egentligen var det mycket arbete för nästintill ingenting.
Tio över tolv stod jag utanför dörren och ringde på.
Efter kanske en minut tänkte jag "det ser fasligt mörkt ut där inne".
Men å andra sidan var det så sist jag var där också.
Sen ser jag den feta texten som sitter placerad mitt på dörren.
Lunch mellan 12-13.
50 minuter på hisingen finns inte på kartan.
Så jag får fint åka tillbaka till stan igen.
Jag gjorde ett tröstinköp.
En flaska vitt.
Jag blev matt i själen av att göra den onödiga färden och i övermorgon ska jag dit igen.
Och nu sitter jag i majorna och kurerar mig framför datorn.
Jag har slutat frysa inombords men är kall om fötterna.
Klockan är halv sex och det börjar bli dags för mig att besöka en god vän.
Sen ska jag tillbaka hit och mata katten och hämta mina grejor.
Sen hem till öst.
Slit och släng.
Hit och dit.

Inga kommentarer: