tisdag 6 oktober 2009

Fokus

Jag har blivit prenumerant.
Det är sant.
Jag får en färsk fokus i brevlådan varje vecka nu.
Eller ja, jag bor lite speciellt till så ibland tar det några dagar extra.
Jag hatar mitt lokala postkontor för att de fan aldrig lär sig hitta till mig.
Jag har pratat med dem vid ett flertal tillfällen om detta.
Fy, vad jag låter gammal och klagig nu.
Men tidningen är härlig.
Problemet är dock att jag läser allt i den.
Förrutom vilka som jobbar där osv.
Men jag hann inte läsa ut mitt första nummer innan det andra kom.
Då får man sätta sig och läsa ändå.
Läsa ikapp sig.
Och så har jag ju dessutom påbörjat första delen av på spaning efter den tid som flytt.
Så det ser ut att bli en läshöst.
Strategiskt smart eftersom jag inte har någon soffa och därmed inte spenderar särskilt mycket tid framför teven.

Och lyssna genast på Marvin Gaye och Diana Ross´ duettskiva som passande nog heter Marvin & Diana om ni inte redan har gjort det. Passar om man har kärleksproblem såväl som om man bara känner sin romantiska ådra pulsera.

Inga kommentarer: