lördag 6 december 2014

En stöld

Sista dagen av en ganska hård arbetsvecka.
Det märks tydligt när jag tar ut mig.
Jag blir känslig.
Bland annat kan jag brista ut i gråt.
När någon briljerar i Idol.
Detta är sällsynt.
Men det har hänt den här säsongen.
Vid två tillfällen.
Nog om detta nu.
Idag var det någon som norpade min flickväns mobil.
På hennes jobb.
Någon lutade sig in över disken och bara tog den.
Alla åtgärder man kan utföra är gjorda.
Och ikväll var det en tjej som ringde min mobil.
Hon deklarerade glatt att det var från polisen.
Det verkar vara ett jäkla sjå att bli av med mobilen.
Så nu ska jag hålla extra koll på min.
Och idioten med orange mössa.
Som stal mobilen.
Kommer förhoppningsvis få buken uppsprättad.
Och blöda ut.
På gatan.
I en gränd.
Och frysa mycket innan han somnar in.
God jävla jul.

Inga kommentarer: