måndag 28 september 2009

hälsokost

Sitter och skriver och hör hur regnet piskar mot mitt stora fönster.
Vinden viner.
Det är så här Göteborg alltid borde vara.
Lite blåst, lite regn, lite kyligt.
Jag avskyr kyla.
Men ibland är det så bra.
Idag är det bra.
Jag har en hosta från helvetet.
Kanske har nämnt det tidigare.
Men jag kan säga det igen, för den är kvar.
Men jag ska ta den nu.
Har köpt svindyra c-vitamintabletter idag.
207 kr.
Man ska svälja dem men min tillfälliga klasskamrat O tipsade mig om att tugga tabletterna och dricka mycket vatten.
Det är exakt vad jag gjorde innan jag tog min två timmar långa tupplur.
Känner mig varken bättre eller sämre.
Bättre på så sätt att det alltid falnar förr eller senare.
Sämre, nja, dåligt eftersom jag har haft den så länge nu.
Knappt en vecka.
Men att hosta i en vecka är att hosta i en evighet.
Jag har tjänat in mina förlorade sit-ups.

2 kommentarer:

Hälsporren sa...

Vid sådan hosta är hostmedidin med morfin det enda som hjälper. Tro mig, jag talar utifrån egen erfarenhet.

Unknown sa...

Bara cocilana hjälper. Morfin är det bästa!