lördag 22 augusti 2009

en dag som idag

Idag har jag varit ganska effektiv.
Jag har varit på tippen och IKEA.
Jag slängde en massa skräp idag så mitt hem ser ut som ett kalhygge.
På IKEA hittade jag ingenting att fylla upp lägenheten med.
Kuddar och värmeljus och ett nytt duschdraperi.
Pappa har klagat på trafiken hela tiden.
Ja, han fick köra mig.
Ja, jag har körkort.
Men deras bil är rymlig och jag förstår om han vill köra själv.
Men i alla fall.
Klagomålen börjar nästan alltid med en stark öppningsfras som den här.
Det här är ett jävla ghetto, det här tillhållet.
Då är det den jobbiga trafiken han syftar på.
Det är roligt.
Och lite jobbigt.
Men i efterhand är det alltid överhängande roligt.
Speciellt när man kommer ihåg citaten.
Jag har tyvärr glömt av fortsättningen på ovannämnda exempel men just då var det fantastiskt.

2 kommentarer:

Hälsporren sa...

"... ingenting att fylla upp lägenheten med..." Så bra sagt! (eller skrivet)

Moped sa...

Nu har jag kollat upp Beirut och OM det var något att ha! Jag gillar det väldigt mycket, så tusen tack för tipset! Hoppas att allt är fint med dig. (Svägerskans syster)