tisdag 7 juli 2009

Hemma igen.

Efter en hård vecka i Roskilde har jag kommit tillbaka till verkligheten.
Igår sov jag halva dagen och idag har jag samlat kraft här hemma.
Jag har hunnit tvätta och packa upp det mesta.
Men eftersom det är så jäkla varmt i trappuppgången har jag ingen lust att bära ner grejerna i källaren.
Men snart så.
Vad ska man säga om veckan.
Jag har spenderat den under en stekande sol.
Varmaste året på 33 år.
För två år sedan var det det mest regniga året någonsin.
Så jag har upplevt två extremer nu.
Jag har sett 30 band vilket nog är rekord.
Och de flesta var bra.
Men det fanns bottennapp också.
Jag har åkt pariserhjul och tydligen varit med i deras webtv.
Jag har ätit dålig afrikansk mat och sett jycklare.
Svåra solbrännor och roliga solbrännor.
Och så förstås folk som troligen inte mår så bra när de vaknar upp dagen efter en rejäl fest (Jag måste framkalla min rulle så kanske det blir bildbevis, kanske).

1 kommentar:

Hälsporren sa...

Låter som det Roskilde jag känner och älskar/hatar. Minns sist jag var där, kom hem med svår uttorkning, framodlad av hög värme, lite vätska (vatten) och en del whisky. Kul att du hade det bra!